Dolar 17,8707
Euro 18,4437
Altın 1.024,83
BİST 2.829,58
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa 27°C
Açık
Bursa
27°C
Açık
Cum 27°C
Cts 28°C
Paz 23°C
Pts 27°C

Prens Harry, İngiliz The Mail on Sunday gazetesine açtığı davayı kazandı

İngiltere Kraliçesi 2. Elizabeth’in torunu Sussex Dükü Prens Harry, İngiliz The Mail on Sunday gazetesine açtığı iftira davasını kazandı.

Prens Harry, İngiliz The Mail on Sunday gazetesine açtığı davayı kazandı
A+
A-
8 Temmuz 2022 18:49
24

İngiltere Kraliçesi 2. Elizabeth’in torunu Sussex Dükü Prens Harry, İngiliz The Mail on Sunday gazetesine açtığı iftira davasını kazandı.

İngiltere’de Yüksek Mahkeme, Prens’in ülkesine yaptığı ziyaretlerde kendisi ve ailesi için polis koruması verilmediği gerekçesiyle İçişleri Bakanlığına yönelik yasal mücadelesiyle ilgili gazetenin yayınladığı makalenin bazı bölümlerinin “karalayıcı” olduğuna karar verdi.

Yargıç, gazetenin, Prens Harry’nin bakanlığa karşı kanuni hak talebini “gizli” tutmaya çalıştığı iddiasıyla, amacının halkı yanıltmak olduğu değerlendirmesinde bulundu.

Duruşma öncesinde Prens Harry’nin avukatları, makalenin küçük düşürücü olduğunu belirterek, Harry’nin “yalan söylediği”, “alaycı şekilde kamuoyunu manipüle etmeye çalıştığı” ve “hükümetle olan yasal mücadelesini halktan gizli tutmaya çalıştığının” öne sürüldüğünü belirtti.

Gazete ise makalenin “uygunsuzluğa dair hiçbir ipucu” içermediğini ve “karalayıcı olmadığını” savundu.

İngiliz kraliyet ailesindeki görevlerini bırakarak ABD’ye yerleşen Prens Harry, dün yaptığı yazılı açıklamada, bunun kendisine “devam eden ciddi zarar, utanç ve sıkıntıya” neden olduğunu belirtmişti.

Prens Harry ve eşi Meghan Markle, son 3 yılda ikisi BBC’ye karşı olmak üzere İngiliz medyasına 5 dava açtı.

ETİKETLER:
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.